Posted by: menengah3na | Ogos 24, 2008

3B1 Mohd. Norafiqah

                                                           Rahsia

Saya berasa sedih apabila saya telah membace cerpen itu.Saya rasa watak itu bernama Amelia tidak sepatutnya menghadapi masalah tentang ibubapanya kerana selama ini tiada perkara sulit yang ditimpa olehnya.Saya rasa ayah Amelia salah anggap dengan ibunya.Sebenarnya teman ibunya bernama Azman hanya teman biasa sahaja.Pada pendapat saya,kita hanya boleh berhakim kepada sesiap kalau ada buktinya.Semasa saya sedang membace cerpen itu,saya terperanjat bahawa ibu Amelia bernama Milah ditangkap oleh teman lamanya bernama Azman.Saya rasa kematian Milah tidak patut terjadi kerana suaminya masih sayang dengannya walaupun dia marah dengan Amelia yang amat sayang kepada ibunya.Pada Pendapa saya Azman patut dihukum mati kerana telah membunuh insan yang tidak bersalah. Di dunia ini setiap masa ada insan yang mati,kita patut mengjaga kelihatan satu sama lain dan perlu berkelakuan penjenayah supaya kita semua mati dengan sempurna


Tinggalkan Jawapan

Kategori

