Posted by: menengah3na | Julai 15, 2008

3B1 Hafiz ‘Cinta tidak kenal saiz’

Ini adalah suatu cerpen yang bagus kepada saya.Saya berasa kadangkala tidak ada apa-apa yang boleh halang cinta seseorang.Cinta adalah suatu perkara yang kuat.Saya berasa sedih apabila Shahdan dilanggar lori.Shahdan seorang yang sabar dan beliau tidak prenah kisah apabila seseorang mengejeknya yang beliau itu gemuk.Cerpen ini amat sedih tetapi di akhir cerita,Shahdan tidak meninggal dunia dan penulis telah berjaya mengeluarkan perasaannya terhadap Shahdan.

Kalaulah saya ada rakan seperti Shafiq dan rakan-rakannya,pasti saya akan memarahi mereka dan memberitahu mereka atas apa yang mereka lakukan ini tidak baik dan apa akan kamu rasa apabila seseorang lain menghina diri mereka.


Responses

  1. Hafiz, satu usaha yang sangat mengembirakan. Nampaknya anda berjaya menerapkan teknik 3-PS dengan baik sekali sambil memastikan adanya ringkasan yang memadai dan padat dalam ulasan anda. Malah, anda turut menyatakan apa yang akan dilakukan oleh anda jika berada dalam situasi sedemikian.
    Anda kelihatan prihatin terhadap isu persahabatan dan cinta semasa membaca cerpen tersebut. Sememangnya, ia merupakan satu perkara yang amat dekat dengan diri kita dalam menjalani kehidupan.
    Sebagai tambahan, jika anda berpeluang untuk mengubah jalan cerita cerpen ini,apakah yang akan anda ubah dan mengapa?


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: