Posted by: menengah3na | Julai 13, 2008

‘3B1 Shafiq’ Ulasan Minggu 3 Cerpen:Cinta tidak kenal saiz

Selepas membaca cerpen ini,ia mengubah fikiran saya tentang orang gemuk.Mereka juga same seperti kita.Mereka mempunyai perasaan juga.Seperti di dalam cerpen,Shahdan akhirnya dihiraukan oleh kata-kata Shafiq dan rakan-rakan.Ini tidak akan jadi jika Shahdan mempunyai lebih kawan karib.Tetapi kerana saiz badannya,ramai mengelakkan diri daripadanya.Tiada akan tahu diri Shahdan ialah teman baik hanya penulis,akibat terjatuh hati kepadanya.Ia mengajar saya di permukaan tidak penting hanya di dalam yang bermakna.


Responses

  1. Saya gembira melihat bagaimana mesej utama dalam cerita dapat dikesan dan difahami anda. sememangnya, manusia seringkali terganggu dengan apa yang dilihat pada permukaan. Hati dan perwatakan dari segi emosi dan perasaan kurang diberi perhatian, terutama sekali dalam pemilihan kawan atau jodoh.
    Sebagai tambaha,mungkin ringkasan cerpen dapat diberikan untuk memberi ruang bagi pembaca untuk memahami jala cerita tanpa membaca cerpe itu sendiri. Selain itu, jika anda diberi peluang untuk mengubah jalan cerita tersebut dengan lebih baik, apakah yang akan anda ubah dan mengapa?


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: