Posted by: menengah3na | Julai 13, 2008

3b1 Farhanah Godaan Rokok

Sekarang ramai gadis perempuan sebawah 13 tahun telah menghisap rokok.Tetapi,ada satu cerita tentang seorang perempuan telah membuang tabiat yang agak sukar itu.Dia bernama shaza dan sudah berusia 17 tahun.Dia telah lewat ke sekolah lalu dia pun menaiki teksi.Sewaktu turun pemetik apinya terjatuh di depan pengurus operasi sekolah.Dia kemudian disruh untuk berjumpa dengan kaunsellor namanya Cikgu Zarina.Dia telah dikhususkan untuk pergi ke kaunselling dan sebuah program Lembaga Penggalak Kesihatan bagi peroko remaja.Di situ dia telah belajar bagaimana hendak membuang tabiat menghisap rokok dan sebagainnya.Saya rasa ini adalah program yang terbaik untuk remaja yang tidak boleh membuang tabiat menghisap rokok.


Responses

  1. Situasi dalam artikel ini sememangnya amat membimbangkan. Namun, tidak semua pelajar yang sama bernasib baik seperti Shaza. Tambahan, tidak semua pelajar memberi reaksi dan respons yang sama terhadap perihal kaunseling.
    Penggunaan 3P-S dapat diluaskan dalam ulasan ini dengan menyatakan pendapat anda mengapa agaknya remaja ini mula merokok? Selain itu, apakah cara-cara lain yang dapat dilaksanakan dalam usaha untuk mengelakkan daripada berlakunya terlalu ramai remaja perempuan daripada mula merokok?


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: